Zamówienie przez internet – Klient dodał produkty do koszyka, jednak transakcja nie została sfinalizowana. Co się mogło stać, że taka decyzja została podjęta, na tak dalekim etapie zakupu? Czy to błąd systemu nie pozwolił na przejście przez wszystkie kroki, czy też może problem tkwi w budowie poszczególnych etapów formalnej części przyjęcia koszyka do realizacji przez dany sklep internetowy.
Zamówienie przez internet
Spoczywanie na laurach i skupianie się jedynie na „ekspozycji” swojego asortymentu w sklepie oraz osiąganiu wysokiego współczynnika wejść nie jest jedynym, na czym powinien skoncentrować się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż internetową. To, że ktoś potencjalnie kliknie finalnie przycisk „Zamawiam i płacę” to efekt zastosowania kilku mechanizmów, które upewniają osobę odwiedzającą sklep, że warto w nim zostawić swoje pieniądze. Jakie to elementy? O tym poniżej.
Produkt trafia do koszyka i…
Klient dodaje do koszyka jeden produkt, ale nie chce kończyć zakupów, więc powinien mieć możliwość powrotu do strony, z której ostatnio korzystał. Robi się to bardzo prosto, gdyż przez dodanie przycisku „Kontynuuj zakupy”, który po wyświetleniu podglądu zamówienia cofa użytkownika do karty produktu, który oglądał jako ostatni. Innym, i niemniej ważnym elementem jest zapamiętywanie koszyka, np. gdy trzeba pilnie zrobić coś innego, a nie chce się utracić dodanych produktów lub gdy wystąpi błąd połączenia z Siecią. Gdy klient doświadczy tych dwóch, jakże prostych do wdrożenia mechanizmów, na pewno chętniej nie tylko opłaci zamówienie z góry, ale i będzie skory do powrotu do oferty przy kolejny zakupach.
Klienci nie lubią się rejestrować
Zakup przez Internet, który wymaga utworzenia konta użytkownika, czyli rejestracji z użyciem adresu e-mail, jest dziś błędem, który bardzo mały odsetek klientów jest w stanie wybaczyć Sprzedawcy. Można powiedzieć, że już patrzą w oczy osoby, która ma przyjąć od nich pieniądze, gdy nagle się odwracają i zostawiają pełen koszyk. Właśnie na takiej zasadzie działa przymusowa rejestracja w lwiej części sklepów internetowych, które się nią posługują, dlatego by wyznaczyć bardziej przyjazne standardy dla konsumenta warto umożliwić mu przejście przez cały proces bez tego typu wymagań. Statystyki potwierdzają ten trend – ponad 45% kupujących przez Internet rezygnuje z transakcji, gdy wiąże się ona z przymusową rejestracją w wirtualnym sklepie.
Dane kontaktowe
Klienci lubią wiedzieć, że kupując w danym sklepie mogą szybko skontaktować się ze sprzedawcą, a do tego celu mogą wykorzystać różnorodne i odpowiadające im dane teleadresowe. Muszą być więc one widoczne i satysfakcjonujące. Nierzadko sklepy internetowe powstają w miejscu zamieszkania swojego właściciela, dlatego nie każdy chce podawać ich adres – oferując jednak odbiór osobisty trzeba to zrobić. Nadrobienie tej niedogodności można jednak łatwo przeprowadzić poprzez wyczerpujące dane telefoniczne, personalne i mailowe do osoby, która zajmuje się obsługa klienta w takim sklepie. Będzie to ułatwienie również dla osób, które chcą ze sklepem skonsultować swoje potrzeby i skorzystać z informacji i porady odnośnie wybory odpowiedniego towaru.
Zasady płatności, wysyłki i zwrotów
Podstrona poświęcona temu, z jakich form wysyłki można skorzystać, ile to kosztuje, w jaki sposób odbywa się płatność oraz na jakich warunkach sklep akceptuje ewentualne reklamacje i zwrot towaru, interesuje wielu klientów. Niektórzy na jej podstawie oceniają profesjonalizm i wiarygodność Sprzedawcy. Brak możliwości wysyłki „za pobraniem”, nie uwzględnienie kluczowej formy dostawy, niesprawiedliwa (a może nawet niezgodna z prawem) polityka zwrotów – to wszystko jest w stanie zniechęcić klienta. Nie mówiąc już o cenniku nadania paczki, który niektóre sklepy windują jak tylko mogą, byle powiększyć swoją marżę na produkcie.
Zamówienie przez internet – O porady eksperta zapytaj RedCart.pl