Wspomaganie treningu kulturystycznego

Wielu mężczyzn, a czasami także i panie, nie będąc w pełni zadowolonymi ze swojego wyglądu, postanawia spróbować swoich sił w siłowni.

Przy czym u pań można wyróżnić zamiar pozbycia się zbędnych kilogramów, gnębiącego je cellulitu, ujędrnienia ciała i wejścia na bardziej prozdrowotną ścieżkę w życiu, a mężczyźni będą starali się o siłę, „kaloryfer” i ogólny atletyczny wygląd.

Do treningów w obu przypadkach niezbędne będą zewnętrzne czynniki, zachęcające do systematycznych ćwiczeń, ale w wypadku pań nie są aż tak wymagające, jak u panów. Paniom wystarczą bogate w witaminy i mikroelementy suplementy, wspomagające codzienną dietę, podczas gdy panom wystarczą one jedynie na początku ćwiczeń, gdyż wymagany przez nich przyrost masy, bardzo szybko bez odpowiedniego wspomagania zostanie wyhamowany.

Preparaty z aminokwasami

Wchodzący na siłownię nowicjusz, dzięki temu, jak funkcjonuje organizm człowieka, ma bardzo duże szanse na przystąpienie do kolejnych treningów. Wystarczy bowiem, że nie jest zagłodzony, a ma na starcie wszystkie niezbędne do budowy mięśni aminokwasy, w wystarczającej ilości, gotowe do syntetyzowania się w tkankę mięśniową. Stąd bardzo dobre wyniki rozpoczynających treningi i widoczny przyrost masy, osiągany bez wspomagania. Jednak z czasem przychodzi bardzo groźny moment niedoboru aminokwasów i nie tylko dlatego, że nagle mięśnie przestają rosnąć, groźba bowiem dotyczy również ich degradacji.

Chodzi o katabolizm, czyli pobieranie przez organizm brakujących aminokwasów właśnie stamtąd, gdzie jest ich najwięcej. Innymi słowy, organizm „zjada mięśnie” i należy temu przeciwdziałać już w początkach ciężkich treningów siłowych, a najlepsze do tego celu będą preparaty z BCAA.

Skrót oznacza aminokwasy rozgałęzione, jedyne, których organizm człowieka nie wytwarza samodzielnie, ale musi pozyskiwać wraz z pożywieniem. W codziennej dobrze zbilansowanej diecie ich nie brakuje, ale podczas dużego wysiłku fizycznego, a taki występuje w siłowni, ich brak może się stać odczuwalny bardzo szybko.

Najważniejsze przy tym jest to, że są to bardzo bezpieczne dla organizmu odżywki, ponieważ wiele przeprowadzanych badań nie wykryło skutków ubocznych spożywania BCAA w suplementach, a ponadto ich produkcja nie ma niczego wspólnego z chemicznym pozyskiwaniem aminokwasów, gdyż są syntetyzowane z naturalnych produktów, zazwyczaj z białka serwatki.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o