Skuteczne sposoby na lepszą koncentracje. Zobacz, jak być wydajnym!

Skuteczne sposoby na lepszą koncentracje. Zobacz, jak być wydajnym!

Polecne i promocje

Nie tylko seniorzy mają problemy z pamięcią i koncentracją. Zjawisko to widoczne już u młodych osób, w tym dzieci w wieku szkolnym. Jest to poważny problem, którego nie należy lekceważyć. Pojawiają się problemy z uczeniem się na pamięć, zapamiętywaniem krótkich informacji i z pamięcią krótkotrwałą. Pojawia się uczucie bujania w obłokach, niemożność skupienia się na prostych czynnościach i nawet gubienie wątków podczas wypowiadania się. Mózg potrzebuje stymulacji, odżywienia i odpoczynku. Nie obejdzie się bez odpowiedniej dawki snu, ćwiczeń i zbilansowanej diety. Warto też wspomóc się naturalnymi suplementami diety.

W jaki sposób poprawić pamięć i koncentrację?

Mózg musi być ćwiczony jak mięśnie, co wpłynie pozytywnie na pamięć i koncentrację. Ćwiczenia umysłowe przełożą się na wzrost siły i sprawności umysłu. Warto sięgać regularnie po różne łamigłówki i krzyżówki, rozwiązywać zagadki, liczyć w pamięci, uczyć się języków obcych, czytać i nawet układać puzzle. Jest to połączenie pożytecznego z przyjemnym. Ćwiczenia powinny być wymagające, a nie łatwe i komfortowe. Kolejną kwestią jest wysypianie się. Warto korzystać z drzemek w ciągu dnia, aby nie doprowadzić do przemęczenia. Utrzymywanie porządku także ma znaczenie. Umysł nie lubi bałaganu wokół, co działa rozpraszająco. Bolączką wielu osób są obecnie technologiczne rozpraszacze w postaci smartfonów i innych elektronicznych gadżetów. Ciągłe przeglądanie social mediów i reagowanie na każde powiadomienie jest nie tylko stratą czasu, ale i skutecznym sposobem na pogorszenie koncentracji. Warto robić sobie regularne przerwy od technologii i powyłączać rozpraszacze.

Na poprawę pamięci i koncentracji dobrze robi pisanie odręczne, co pobudza umysł i ułatwia zapamiętywanie zapisanych informacji. Mózg można jeszcze bardziej pobudzić poprzez rysowanie. Kolejną kwestią jest nawadnianie organizmu. Odwodniony organizm to prosta droga do problemów z pamięcią i koncentracją. Dieta także ma ogromne znaczenie. Myślenie wbrew pozorom zużywa dużo energii, a bez dowozu składników odżywczych nie ma co liczyć na sprawność umysłu. Należy sięgać po nieprzetworzone produkty, najlepiej w naturalnej formie. Duża ilość warzyw i owoców, orzechy, ryby, kakao, nasiona, zdrowe tłuszcze zimnotłoczone, jaja, pełne ziarno – tego potrzebuje mózg do prawidłowego funkcjonowania. Paliwem dla mózgu są węglowodany, a dokładniej pozyskiwana z nich glukoza. Zamiast jednak sięgać po cukry proste, należy spożywać produkty bogate w węglowodany złożone typu ryż brązowy, fasola, kasza i pieczywo pełnoziarniste. Właściwe oddychanie i unikanie nudy/monotonii także pomoże. Podobnie jak uprawianie sportu, wykonywanie czynności manualnych i unikanie wielozadaniowości.

Naturalne suplementy diety na koncentracje – co może rzeczywiście pomóc?

Mózg do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje całego kompleksu witamin z grupy B. Kluczowe są witaminy B1, B2 i B3, które wspomagają pracę układu nerwowego i działanie mózgu. Niezwykle ważna jest lecytyna poprawiająca pamięć i koncentrację. Z kolei żelazo i potas poprawiają dotlenienie mózgu. Nie można zapomnieć o fosforze będącym składnikiem tkanki mózgowej i kwasach tłuszczowych omega-3. Cynk poprawia sprawność intelektualną i zmniejsza ryzyko rozwoju demencji starczej. Niezwykle ważny jest magnez, który wzmaga koncentrację, redukuje stres i napięcie. Cholina zmniejsza objawy osłabienia i zmęczenia, a ashwagandha neutralizuje negatywne skutki stresu. Polecany jest ekstrakt z korzenia żeń-szenia koreańskiego na poprawę pamięci i wzmocnienie koncentracji. Do poprawy jakości i szybkości myślenia warto sięgać regularnie po l-tyrozynę. Lepszą pamięć i koncentrację można odnotować, stosując różeniec górski. Poprawia on też nastrój i zwiększa odporność organizmu na czynniki stresowe. Świetnie sprawdza się guarana, kofeina, tran, olej lniany, miłorząb japoński.

Ashwagandha na pomoc – poznaj jej właściwości

Ashwagandha jest numerem jeden, jeśli chodzi o poprawę koncentracji i pamięci. Jest to popularny adaptogen, który wspomaga organizm i zmniejsza negatywny wpływ stresu na niego. Roślina ta zwiększa siły witalne i poprawia pracę umysłu. Ma ona korzystny wpływ zarówno na kondycję psychiczną, jak i fizyczną. Pobudza proces zapamiętywania i kojarzenia. Działa przeciwstresowo, zmniejsza ryzyko depresji, chroni przed rozwojem Alzheimera i przed chorobami neurodegeneracyjnymi.

_______________________________

Artykuł powstał dzięki uprzejmości producenta naturalnych suplementów diety – firmy Laventi

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o