Poznaj zalety domowego musli!

Poznaj zalety domowego musli!

Polecne i promocje Poradnik promocja
Musli to wspaniały pomysł na śniadanie. Stanowi alternatywę dla popularnych kanapek oraz urozmaicenie w jadłospisie.

Poznaj zalety domowego musli!

Zalecane jest szczególnie osobom aktywnie uprawiającym sport, ponieważ zawiera bogactwo węglowodanów złożonych. To jednak nie wszystko. Na ten posiłek składają się liczne minerały oraz wartości odżywcze. Wystarczy zestawić ulubione płatki z wybranymi owocami suszonymi lub świeżymi i musli śniadaniowe gotowe!

Jakie składniki odżywcze zawiera musli?

Jeśli wykorzystasz w swoim musli płatki z pełnych ziaren, to możesz być pewien, że dostarczasz swojemu organizmowi błonnik pokarmowy. Jak wiadomo ten składnik wpływa korzystnie na proces metaboliczny i spalanie tłuszczu, przez co czujemy się dłużej syci. Ponadto posiłek zawiera witaminy i wspomniane wcześniej składniki mineralne. Naukowcy przekonują, że składniki zawarte w musli minimalizują ryzyko chorób nowotworowych oraz serca. Musli powstaje z surowych ziaren zbóż, które następnie ulegają sprasowaniu. Oznacza to, że musli nie ulega mocnemu przetworzeniu, dzięki czemu zachowuje większość swoich cennych składników.

Musli to korzystny dla zdrowia pomysł na śniadanie. Szczególnie ważny dla osób profesjonalnie uprawiających sport. Dlaczego? Węglowodany, będące częścią musli śniadaniowego, dłużej utrzymują się w organizmie sportowca, zapewniając stały poziom energii w trakcie prowadzonych zajęć. To także dobra propozycja dla osób przebywających na diecie. Musli charakteryzuje się niskim wskaźnikiem indeksu glikemicznego, przez co nie wpływa na wzrost poziomu cukru.

Czy musli zawiera tłuszcz?

Musli śniadaniowe najczęściej łączone jest z mlekiem lub jogurtem naturalnym, przez co do pełnej puli wartościowych składników dociera także białko i tłuszcze. Podobnie dodawane do musli bakalie, a zwłaszcza orzechy dostarczają korzystne tłuszcze nienasycone oraz zbawienne w skutkach dla funkcjonowaniu mózgu i serca, kwasy tłuszczowe omega-3. Warto w takim razie zjeść porcję musli nie tylko przed treningiem i na diecie, ale także w czasie sesji.

Jak przygotować musli?

W miseczce wymieszaj ulubione płatki (np. owsiane), łyżeczkę otrąb, garść orzechów, plasterki banana oraz łyżkę jogurtu naturalnego. Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą i jedz na zdrowie!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o