Jak wpis blogowy pod SEO – W kontekście treści blogowych opracowywanych pod kątem SEO często zadawane jest pytanie: jaka jest ich optymalna długość? Z jednej strony operowanie krótkimi treściami wydaje się wskazane ze względu na coraz krótszy czas skupienia uwagi przeciętnego użytkownika internetu, który każdego dnia zalewany jest ogromną ilością informacji, z drugiej zaś w dłuższym wpisie często łatwiej jest w satysfakcjonujący sposób odpowiedzieć na jego pytanie. Jaka powinna być zatem długość wpisów blogowych, by jednocześnie utrzymać uwagę użytkownika i dostarczyć mu wartościową treść? Tej kwestii przyjrzymy się w tym artykule!
wpis blogowy pod SEO
Dłuższe treści – za i przeciw?
Wedle badań przeprowadzonych w 2015 roku, przeciętna osoba potrafi utrzymać uwagę przez najwyższej osiem sekund, podczas gdy piętnaście lat wcześniej czas ten wynosił dwanaście sekund.
Tego rodzaju informacje mogłyby sugerować, iż należy postawić na treść o długości 2000 znaków lub nawet krótszą, jednak czy rzeczywiście jest to optymalna strategia? Na to pytanie ciężko jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Dużo zależy bowiem od dwóch podstawowych czynników: grupy docelowej i tematyki. Jeśli chodzi o to drugie, niektóre pytania zadawane przez użytkowników wymagają wyczerpujących odpowiedzi, których niewątpliwie łatwiej jest udzielić w dłuższym poście. Dobrze napisany wpis o długości powyżej 3000 znaków ma zatem dużą szansę wygenerować bardzo dobry rezultat, jeśli chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania.
Dostosuj treść do użytkownika
Wspomnieliśmy już powyżej, że długość wpisu blogowego powinna być dostosowana do grupy docelowej i tematyki. Możemy zatem podzielić tego typu treść na dwie kategorie na podstawie domniemanego odbiorcy:
treść dla klientów, którzy chcą dokonać sprzedaży jak najszybciej – w ich przypadku najlepiej sprawdzi się krótka treść,
treść przeznaczona dla osób, które dopiero zaczynają poznawać daną tematykę – dla nich przydatna będzie dłuższa treść, dzięki której uda im się dokładnie poznać dostępne opcje i w ten sposób określić potrzeby zakupowe.
Oba te rodzaje treści trafiają do użytkowników na określonym etapie ścieżki sprzedażowej, a więc oba mają swoje zastosowania, jeśli chodzi o generujący konwersję ruch. Dlatego też nasza strategia powinna uwzględniać zarówno długie, jak i krótkie wpisy.
Jak uczynić dłuższe wpisy atrakcyjnymi i wartościowymi?
Doszliśmy już do wniosku, że dłuższa treść daje większą szansę na udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na interesujące użytkowników pytania. Nie oznacza to oczywiście jednak, że dłuższa treść jest z definicji bardziej wartościowa. Aby rzeczywiście taka była, musi precyzyjnie odnosić się do określonego zapytania, a także być bogata w źródła, dzięki czemu wzbudzi większe zaufanie zarówno u wyszukiwarki, jak i użytkownika. Co więcej, dzięki umiejętnemu formatowaniu i wzbogaceniu o obrazki, dźwięk czy filmy treść stanie się łatwa do przyswojenia nawet dla użytkowników, którzy nie lubią wytężać uwagi.
W przygotowaniu artykułu: wpis blogowy pod SEO – pomogła strona nprofit.net/pl.