Jak wykorzystać kupony rabatowe – Ciężko o formę promocji lepiej trafiającą do klienta niż zniżka. Każdy w końcu lubi oszczędzać! Dlatego też w ostatnich latach tak popularną formą marketingu w e-commerce stały się kupony rabatowe. Jak wykorzystać je w sposób, dzięki któremu naprawdę nakręcimy sprzedaż? Wyjaśnimy to w tym artykule!
Jak wykorzystać kupony rabatowe
Jak promować kupony rabatowe?
Sklepy internetowe mają dużo możliwości, jeśli chodzi o promocję kuponów rabatowych. Należy wspomnieć o:
– serwisach z kuponami, które promują kupony sklepów w zamian za prowizję od sprzedaży,
– mailingach, dzięki którym można bezpośrednio dotrzeć do klienta,
– wyskakujących okienkach w sklepie internetowym.
Wszystkie z wymienionych metod są bardzo użyteczne w promocji kuponów. Serwisy z kuponami i wyskakujące okienka pozwalają zainteresować zniżką nowych klientów, zaś mailingi budować relację ze stałymi klientami.
Zniżki dla każdego typu klienta
Kupony rabatowe pozwalają dotrzeć do różnych typów klienta. Spójrzmy na część dostępnych możliwości:
– zachęcenie klientów, którzy porzucili koszyk, by dali nam drugą szansę – tutaj świetnie sprawdzi się wyskakujące okienko na stronie,
– przypomnienie o sobie stałym klientom, którzy dawno nie robili u nas zakupów poprzez mailing z rabatem,
– przyciągnięcie nowych klientów – można to osiągnąć dzięki kodom umieszczonym wprost na stronie lub sklepu lub nawet na stronie produktu.
Wyczucie czasu to podstawa
Warto przyjrzeć się kilku pomysłom na kampanię rabatową:
– okresowe rabaty wprowadzane co tydzień lub miesiąc – dzięki nim klienci będą chętniej otwierać newsletter, wiedząc że każda wiadomość to nowa promocja,
– rabat przedsprzedażowy – jeszcze przed wprowadzeniem nowego produktu można zacząć promować go dzięki przedsprzedaży z rabatem,
– zniżki sezonowe – np. rabat na zabawki z okazji Dnia Dziecka.
Jak widać, wyczucie czasu jest kluczowym elementem sukcesu kampanii rabatowej! Dzięki niemu możemy przyciągnąć klienta w odpowiednim momencie, gdy szansa na niesamowite „nakręcenie” sprzedaży jest największa.
Skoro mowa o czasie, warto poruszyć kwestię, nad którą zastanawia się duża część sklepów internetowych: jak długo powinna trwać promocja? Najbezpieczniejszą opcją jest krótka promocja, trwająca od trzech do siedmiu dni. Klienci są bowiem o wiele bardziej skłonni do podjęcia szybkiej decyzji o zakupie, jeżeli obecna jest presja czasu.
Pamiętaj o rentowności
Trzeba pamiętać, że udana kampania rabatowa to nie tylko skuteczna promocja i wpasowanie się w potrzeby i nawyki klienta. Koniec końców najważniejsze są dla nas przecież własne zyski! Dlatego wprowadzenie tego typu kampanii należy dokładnie przemyśleć, by zapewnić sobie rentowność przedsięwzięcia. Postarajmy się zatem dokładnie skalkulować stosunek między ceną produktu a wysokością zniżki.
W przygotowaniu artykułu: Jak wykorzystać kupony rabatowe – pomogła witryna terdeals.com/pl.